Estonia

I lördags anlände vi till Åsa igen efter en intensiv men awesome en veckas lång resa.

Detta var en bussresa som började med färja över till Tallinn, resa ner till Pärnu till vårt spahotell. Efter två nätter i Pärnu åkte vi tillbaka till Tallinn bodde där en natt och sedan avslutade vi med färja och en natt i Stockholm.

Jag var reseledare under resan, vi var sex stycken och hade då delat upp oss två och två på dagarna. Det var riktigt roligt vilket känns som en stor lättnad då jag ska ha detta som mitt framtida yrke.

Jag tänkte bara berätta lite kort om lite grejer vi varit med om:

Färjan
Jag var lika nervös som Nasse i Nalle Puh då vi gick ombord på den gigantiska båten med korridorer som liknade de i Titanic. Det var en lite besvikelse då jag hörde i högtalarna att vi rörde på oss men jag märkte ingenting. Jag var tvungen att gå ut på deck för att ens märka att jag var på en båt.
Folket på färjan, många av dem i allafall var exakt som jag föreställt mig. Lite äldre människor som var precis som de som var med på programmet färjan på Tv. Riktiga veteraner med något hög alkoholhalt i blodet. Men kul hade vi!

Pärnu
Tervis Paradiis (hotellet) var hur härligt som helst. En underbar spadag tog resan till nya höjder: Först massage sedan örtbad och lite slappande på stranden. Vi anordnade även en spökvandring för resenärerna. kvällen började med grillning och spökhistorier. Den avslutaden med vandring med faklor, "vålnader" och ännu mer läskiga "sanningar" om vad som gömde sig i husen runt om hotellet. Det blev faktiskt riktigt lyckat :)

Tallinn
Hur härlig stad som helst. Något trevligare ester än vi stött på tidigare dagar och vi fick tid till att gå runt på gatorna själva och även äta en RIKTIGT härlig middag på en restaurang jag och Emma hittat.

Tokholm
Här sprang vi runt på gatorna, tittade på högvakten och jag hann även med att träffa både Idus och Tina (wonderful). Men så jävla trötta alla var den kvällen, haha,vi hade tänkt ta pulsen på Stockholms nattliv men det slutade istället med att vi åkte hem och sov som klubbade sälar. Vi hann dock käka på en världens bästa grekiska restaurang som Kaliopis kusin ägde innan det, SVÄRDFISK ÄR SÅ JÄVLA GOTT!

THAT'S IT! 

Bilder kommer lite senare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0